Posts

Showing posts from August, 2010

SELAMAT MENYAMBUT KEMERDEKAAN YANG KE 53

Image
*ikhsan gugel*
31 Ogos
Tanggal 31
Bulan lapan lima puluh tujuh
Merdeka ! Merdeka !
Tetaplah merdeka
Ia pasti menjadi sejarah

Tanggal 31
Bulan lapan lima puluh tujuh
Hari yang mulia
Hari bahagia
Sambut dengan jiwa yang merdeka

Mari kita seluruh warga negara
Ramai-ramai menyambut hari merdeka
Merdeka !
Tiga satu bulan lapan lima puluh tujuh
Hari mulia negaraku merdeka
MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!!!

MERDEKA!!!
nota noti : semangat patriotik wooo...

Bayi dalam beg kertas ✽ MYMETRO 30/8/2010✽

Image
SHAH ALAM: Lagi bayi dibuang, kali ini seorang bayi lelaki yang dipercayai baru dilahirkan ditemui orang ramai dalam sebuah beg kertas yang digantung pada tiang papan tanda berhampiran persimpangan lampu isyarat Pangsapuri Brunsfield, Seksyen 13, di sini, petang semalam.

MALANG...anggota polis memeriksa seorang bayi lelaki yang cukup sifat yang ditemui dibuang dalam sebuah beg, petang semalam.
Bayi cukup sifat dan masih bertali pusat itu ditemui dibungkus dengan sehelai kain sebelum diletakkan dalam sebuah beg kertas.

Seorang lelaki yang kebetulan melalui kawasan berkenaan terdengar tangisan bayi sebelum menemui bayi berkenaan dalam sebuah beg kertas yang digantung pada satu papan tanda berhampiran pangsapuri berkenaan, kira-kira jam 5.30 petang.

Ketua Polis Shah Alam, Asisten Komisioner Noor Azam Jamaludin, berkata bayi dipercayai berbangsa Melayu atau Indonesia itu masih bertali pusat dan uri belum tanggal ketika ditemui.

Katanya, polis yang menerima maklumat mengenai penemuan bayi it…

TURN DIA PULLAKKK... nk pakai baju waye ke skool. (⊙_◎)

Image
ibu... esok skool x?  die mulekan sesi pertanyaan slps berbuke
skool la.. esok kan monday jwb ibu
allaaaaa... bila nak raye?  tnye die lagik
laa... lame lg la. pose pon lom abis lg kan  ibu jwb smbil belek2 fesbuk
abih tu, bile nk pakai baju2 raye nih?  tnye beliau smbil kedut2 kening
esok g skool x leh ke pkai baju baru nih bu??  smbung beliau lgik
la... wat pe plak nk pkai baju baru.. baju skool tu la pkai esok ibu dh iron dh kan kate ibu smbil kerut2 kening
ala... adik tu boleh je pkai baju kurong tuh g skool die jwb beliau
adik tu kecik lg la bang, kang kalo marah die nanes jwb ibu lg
hmmm.... ok la ok la tunggu raye la lmbat sgt la nk raye nih... jwb beliau
ibu geleng2 kepale aje tp, still adap fesbuk boley?
mcm2 perangai pntang nmpak bju baru sume pakat2 nk pkai g skool
(⊙_◎)

nota noti : lps nih ibu nk sorok2 beli baju arr. bru dorg x taw ade baju bawu.. kui3..

2 hari besopim waye.. (●*∩_∩*●)

Image
2 hari bercoti sy sefamili sebok bersopim waye
kali nih sy gamble je bwk bdk2 nih utk menyenangkan sy uko2 kt bdn bdk2 nih
ALHAMDULILLAH bdk2 nih sgt behave semase bersopim x kesah di usong ke hulu ke hilir sng proses pemilihan bju sng proses pengukoran baju
kalo thn2 sebelomnye sy mmg x pnh bwk dedue paling2 pon sy bwk si nawfal je sbb die dh beso n mmg behave dari kecik smpai beso
smlm sy sian  nye si tecik najlaa x smpai ati nk anto ke neseri semate2 nk sopim sy bwk je la smbil merayu pd tuan syed
bg la najlaa ikot, siannn die kate sy
kalo die meragam, canetuan syed mcm x stuju
last la nih bah.. kalo meragam, next time x yah bwk sy jawab
tuan syed angguk2 jek tnde stuju sy igt sy bakal histeria dgn keadaan si tecik najlaa yg akan meragam bile die boring tunggu lelame
tp sangkaan sy meleset same skali die elok je main setempat ngn abg nawfal bakul baju2 sy letakkan skali kat dorg kononnye dorg jage baju2 tu la
manakala sy & tuan syed berpecah cari baju2 yg bekenan di hati spt biase suami sy akan lebih byk pilih baju pomp…

HIDUNG BERDARAH

Hidung kita boleh berdarah dengan mudah apabila saluran darah kecil yang terdapat dalam hidung pecah. Ini kerana kedudukan saluran darah begitu hampir dengan permukaan. Masalah ini biasanya berlaku sama ada sekali atau beberapa kali dalam sehari.
Punca
Selain itu, hidung berdarah juga terjadi apabila saluran darah mengalami jangkitan seperti: SelsemaSuhu dalam badan terlalu tinggiAlahanMenghembus nafas terlalu kuatKekeringan mambran mukus(selaput lendir) seperti merekah dan berkerakBerlakunya kecederaan seperti mengorek hidung jauh ke dalam atau patah hidungTekanan darah tinggi atau sesuatu penyakit ketumbuhan
Jenis-jenis
Kebanyakan masalah hidung berdarah boleh mengganggu kehidupan seharian kita. Lebih menakutkan, kadangkala masalah sebegini boleh mengancam nyawa apabila darah keluar dengan terlalu banyak dan tidak henti-henti. Terdapat dua jenis hidung berdarah: Hidung berdarah dari depan - Darah keluar dari bahagian depan hidung dan mengalir keluar ke salah satu lubang hidung atau kedua-d…

IDUNG DIE BERDARAH..

Image
tekejots sy bile die berlari2 ke arah sy dgn tgn belumuran darah igt main pisau ke gunting ke upenye idong die bdarah
*ikhsan gugel*

byk lak tuh kuar panik lak sy kejap tuan syed tgh tdo in fact sume tgh nyenyak tido ngn sy2 skali tgh dlamun mimpi2
tu yg panik tgk darah lak tetibe belumuran kt baju  dan tgn ank bujang sy tuh

*ikhsan gugel*
cecepat sy amik ais lam esbok ltk lam towel & soh die baring tuam towel yg berais tuh cpt lak darah tu benti
adeh... tekujut sy
nota noti : patutnye sy kene kool down. bukan pape pown.. ni dh fening kepale. mabuk darah ke sy?? muakakakakka...

AWARD lagi...

Image

PETUA MENCANTIKKAN PERUT

Image
Penampilan seseorang wanita akan kelihatan menawan jika mempunyai perut yang kempis. Perut yang kempis akan menampakkan susuk badan yang cantik serta mudah untuk mengayakan pelbagai fesyen. Terdapat beberapa petua yang boleh dicuba bagi wanita yang mengalami masalah perut buncit dan kulit perut berkedut selepas melahirkan anak.





Mengempiskan perut
Elakkan minum air semasa makan makanan berat seperti nasi , mee dan lain-lain. Sebaiknya minum air paling kurang 30 minit selepas habis makan.Tanak kelapa hingga menjadi minyak. Setelah sejuk, sapukan pada perut. Biarkan selama 10 minit. Lakukan setiap hari sehingga menampakkan hasilnya.Bancuh sedikit asam jawa dengan segelas air panas dan garam. Kemudian embunkannya semalaman. Keesokkan paginya minum air tersebut sebelum membasuh muka.Didihkan jadam dengan sedikit air asam jawa sehingga pekat. Apabila suam, lumurkan pada perut sebelum memakai bengkung.
Kebanyakkan Wanita mengalami masalah perut buncit selepas melahirkan anak. Terdapat beberapa…

tazkirah PG JUMAAT BERSEMPENA NUZUL QURAN..

Image
Peristiwa nuzul al-Quran menjadi satu rakaman sejarah dalam kehidupan Nabi SAW hingga seterusnya berperingkat-peringkat menjadi lengkap sebagaimana kitab al-Quran yang ada pada kita hari ini. Peristiwa Nuzul al-Quran berlaku pada malam Jumaat, 17 Ramadan, tahun ke-41 daripada keputeraan Nabi Muhamad SAW. Perkataan ‘Nuzul’ bererti turun atau berpindah dari atas ke bawah. Bila disebut bahawa al-Quran adalah mukjizat terbesar Nabi SAW maka ianya memberi makna terlalu besar kepada umat Islam terutamanya yang serius memikirkan rahsia al-Quran.

‘Al-Quran’ bererti bacaan atau himpunan. Di dalamnya terhimpun ayat yang menjelaskan pelbagai perkara meliputi soal tauhid, ibadat, jinayat, muamalat, sains, teknologi dan sebagainya. Kalimah al-Quran, sering dicantumkan dengan rangkai kata ‘al-Quran mukjizat akhir zaman’ atau ‘al-Quran yang mempunyai mukjizat’. Malah inilah sebenarnya kelebihan al-Quran tidak ada satu perkara pun yang dicuaikan atau tertinggal di dalam al-Quran. Dengan lain perkataa…

DH RAYE KEW??? hmmm... raya versi najlaa (◕‿-)

Image
minah nih benonye dr memule die nmpak baju waye die die dh beriye nk pkai g skool
puas la pujuk rayu sib bek mnjadi
ari nih? pg nih?
akhirnye die berjaya ke skool pakai baju kuwong utk waye
ape kah?? bagaimanakah? adekah?
kah? kah? kah?
ibu dh terkene..
LAYANNNZZZZ...





utk makluman tema kami thn ni adelah turqoise
tp ni bju kuwong tambahan utk beliau dpt abah yg x leh tgk baju pompuan asik la dok mmbeli abh die sorg je beli baju waye dh byk lom g beli secare rasmi
masud sy g sopim kompleks n beli belah tp, sy nk gak beli ikot taste sy
yg lelain tu sume taste abahnye hehe
nota noti : ish.. bebelanje kene berhemah. patutnye pompuan yg pantang nmpak, ni lelaki plak dah.. tuan syed.. tuan syed. byk dh baju ank dara awk tu.. lupe ke awk ade ank bujang?? teruje sgt tgk baju gegurl keeewww????

CERITA KEGILAAN DIA

Image
tau tak tuan syed ketagih tgk cite nih

*ikhsan gugel*
sy sndiri pon x folo sgt cite nih tp die? waaaaa.... snggup bukak tv kt hall kalo ank2 konker tv lam bilik
dasat woooo
die miss pon kalo die kene buke pose kt luar
hehe
salute arr
sy sndiri pon tgk celam celum je
sbb sy byk adap fesbuk dr adap tv
dh tu pc lam bilik cane sy nk tgk kalo dh ank2 dok tgk channel pebret memasing
x kuase n gadoh ngn ank2 semate2 nk tgk tv uols baik sy dok dendiam adap fesbuk or blog ade gak pekdahnye
muekekekeke....

nota noti : kalo sy x phm cite, tuan syed akan jd tukang explain nape kejadian tu blaku.. sng kan! x yah tgk.. dh abih cite tuh, sy soh die citekan kt sy.. muakakakak! 

SY DENGKI! (◣_◢)

Image
mmg dengki taw ngn sape2 yg kije kt SELANGOR
depa sume coti esok
wah! 3 ari bederet coti kalo amik coti ari senin..  smpai ke ari selase la coti nye rabu bru msok kije
wah dengki... dengki.. dengki...

*ikhsan gugel*
nota noti : esok sure SOGO amai org. org selangor tuwon kl g sopim waye.. hehe! 

Tip Penjagaan Kulit Cantik

Image
sy rase sure ramai kt luar sane yg nakkan kulit yg santek
sy pon gtu gak
puas sy gugel akhirnye sy dpt tips nih

Mulakan rutin kecantikan anda hari ini dengan melakukan tip penjagaan kulit cantik seperti yang di nyatakan.
Buang semua produk kecantikan yang tidak digunakan enam bulan lalu dan dapatkan produk penjagaan kulit yang benar-benar ingin digunakan setiap hari.Minum 8 gelas air putih setiap hari.Lakukan senaman kerana ia bukan sahaja baik untuk tubuh tetapi juga dapat membantu anda mendapatkan kulit cantik dan sihat berseri.Pastikan kulit anda mendapat 'makanan' terbaik menerusi khasiat buah-buahan segar.Pakai pelembap wajah setiap hari. Pilih pelembap yang bebas minyak.Elakan kemarahan kerana ia boleh menyebabkan kerosakan pada kulit anda. Sentiasa tenang dalam apa jua keadaan.Jangan sentiasa mengenakan selekan. Biar kulit berehat seketika.Jangan terus tidur tanpa menanggalkan mekap terlebih dahulu.Jangan menggunakan sabun atau sebarang produk selain produk penjagan kulit yang…

GUMBIRA X TERKATA (◕‿◕✿)

Image
yeay!!!
yihaaaa!!
yippieeeee!!


akhirnye
dptkan duit saguhati a.k.a wit aye dr gomen utk penjawat am mcm sy nih
RM500 jadi laaaa
dari x de lansung kan
tuan syed rm500 sy rm500 suda rm1000!
muakakakakak *gelak syaitoon, walo syaitoon sume kene rantai coz bulan pose*
sedikit artikel dari UTUSAN MALAYSIA
Kakitangan awam dapat bantuan RM500
KUALA LUMPUR 25 Ogos – Lebih 1.24 juta kakitangan awam dan 590,000 pesara kerajaan menerima khabar gembira apabila kerajaan mengumumkan akan memberi bantuan khas kewangan RM500 seorang sebelum 1 Syawal ini. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam satu kenyataan hari ini berkata, bantuan khas kewangan itu akan dibayar kepada pesara dan kakitangan awam dalam Gred 1 hingga 54.
Menurutnya, ia melibatkan perbelanjaan kerajaan sebanyak RM934.6 juta iaitu RM639.6 juta untuk kakitangan awam dan RM295 juta bagi pesara.
‘‘Keputusan ini diambil selepas mengambil kira kebajikan kakitangan awam dan pesara kerajaan. ‘‘Ia bagi meringankan bebas kos persediaan menyambut Hari Raya …