Posts

Showing posts from November, 2010

۩ Gambaran Hari Kiamat ۩

Image
✐ Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk
besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail &
beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa
malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.

✐ Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya “Kepunyaan
siapakah kerajaan hari ini?” Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri
menjawab dengan keagunganNya “Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha
Perkasa.” Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha
Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.

✐ Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup
sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas
bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak
berbukit atau bulat seperti bumi.

✐ Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut “Ajbuz Zanbi”
yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak
p…

SERUPA TP SAMA KE??? (◑‿◐)

Image
ini adelah sy suatu ketika dulu x dpt nk dipastikan umo brp
:P

ini plak ank dara sy

sama??
serupa??

mane x tumpahnye kuah masak lomak cili padi kan..
˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙

\0/ SEDEKAH di hari JUMAAT \0/

Image
salam pg JUMAAT
pg2 dh lambat sampai upis sbb gigih ke skool najla menghanto segale jenih bahan makanan  atas smbutan  BELATED sebeday ank dara sy
berikut adelah gmbar2  yg smpat sy snap pg tadik

die x sabo nk makan gosok gg pon belom lagik tuuu

cuppies yg di oder

beg goodies
isi dalaman x smpat nk di snap nye.. hakak dh tehegeh2 pg tadik smpai upis pon lewat
LAYANNNNNZZZ
˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙

GIVEAWAY...

Image
kali nih giveaway di anjurkan oleh?!?!
LYDIA
dan sy di tag oleh????
mcm biase
KAK DIYA KU SAYAM
ini lah GA yg di sebut di atas...

ok sy bagi jek GA nih pd sesape yg nak amik ek.. sbb pg2 hening nih mls lak nak ngetag org tp! ade tpnye... kalo jap2 lgik sy rajin sy akan tag sesape saje utk join ini GA okeh!
SELAMAT MNJALANKAN TUGAS DI HARI  JUMAAT
˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙




»-(¯'v'¯)-» ISTERI-ISTERI SENTIASA DARA

Image
PETUA DARI Dr. Fatimah Az-Zahra
Ustazah menurunkan petua untuk kaum ibu menjaga diri agar sentiasa jadi macam 'abqaro' menurut ayat di dalam Surah al-Waqiah.
('Abqaro' ini bermaksud perawan yang sentiasa menjadi perawan) Ayat ini elok untuk diamalkan setiap hari oleh kaum ibu untuk menjaga kesihatan luar dan dalam.
Caranya: Lepas solat Isya', ambil air segelas, baca Al-Fatihah sekali, Ayatul Qursi sekali dan Surah Al-Waqiah ayat 35-38 sebanyak 7 kali. Tiup dalam air dan minum. Niat dlm hati utk menjaga kecantikan diri & utk kebahagiaan rumahtangga.
Makna surah Al-Waqiah ayat 35-38:
(56.35) Sesungguhnya Kami telah menciptakan isteri-isteri mereka dengan ciptaan istimewa,
56.36) Serta Kami jadikan mereka sentiasa dara (yang tidak pernah disentuh),
(56.37) Yang tetap mencintai jodohnya, serta yang sebaya umurnya,
(56.38) (Semuanya itu disediakan) bagi puak kanan.
Lanjutkan kepada kaum ibu dan isteri tuan2 semoga ada manafaatnya.
˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙

☆ FRIENDSHIP AWARD ☆

Image
tadaaaa!!!
ini adelah award yg diberikan oleh???
AIDA
sy bg sape2 je yg nak award nih ek amik la jgn segan2 SEGAN2 DOK BAGAN :P
˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙

KIDS AND BABY FOTO CONTEST

Image
ini adelah bannernye
si pembuat contest ini
adelah SAFIYYAH dan sy ditag oleh?? KAK DIYA
syarat -syarat penyertaan.

1. anda mesti menjadifollowerblog kedua saya. http://sweetlikekisses.blogspot.com.Selepas ini pemenang akan di umum di blog baru:).. SETEL
2. anda mestitagkepada 8 orang maksimum.tidak boleh kurang.dan bila anda telah tag anda mesti inform pada kawan anda yang mereka telah ditag.:)   SETEL

AIDA EIDA CHEQPIJOY EIRA IRISH ZILA  JAJA

☆ BAJU ☆

Image
stuju x kalo sy katekan bju2 di atas adelah sgt santek!!
(◕‿-)
semuanye adelah dr fesbuk online shop
**abisla wit ku lgik nih....**


˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙

❤ Petua Agar Anak Ikut Cakap Ibubapa ❤

Image
1.Setiap pagi, sebelum pergi sekolah, anda berdiri di belakang anak dan kedua-duanya  (anak dan ibu atau bapa) menghadap kiblat.
2.Letakkan kedua-dua telapak tangan ibu/ayah yang dirapatkan atas kepala anak tanpa sentuh kepala lebih kurang  1 inci dari rambut. 3. Bacakan al Fatihah dan Alam-nash-rah... hingga habis.
4. Niat dalam hati mohon pada Allah: "Ya Allah  permudahkanlah anak aku ini untuk belajar dan diterangkan hati, lembutkan hati dan ditetapkan iman dan mohon anak aku ini mendengar cakap ibu bapanya". 5. Kucup dahi anak dan biarkan dia pergi ke sekolah. Telapak tangan anda (ibu/bapa) ada aura dan gunakannya sebaik-baiknya.






˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙

✿ MODEL TUDONG ✿

Image
ahakz pg2 sudah sebok nak hapdet blog keadaan sunyi sepi nih mmg menambah idea la kan!
ok
nak share gmbar model tudong jek tudong2 adelah NOT FOR SALE ek begitu juge ngn modelnye miahahahaha


tudom anting2 koleksen 1



tudom anting2 koleksen 2



shawl fink yg masih lom d peragekan oleh ibunyew
ade x sape2 d luar sane nak ngmbik beliau mnjadi  model tudom??
sile kontek sy MIAHAHAHAHAHA....
˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙

MEREKA

Image
mereka akan bergaduh bile bersama akan bcakaran bile bjumpe
akan menanes salah sorg bile bergadoh akan ade ati yg sedeh bile bcakaran
tp segalenye akan berubah  bile?

....


....



......




.....





.......






TIDOOOO!!!

baru aman jiwe  bonda
(*^ -^*)
˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙

♥ AWAN DANIA SR3 ♥

Image
asal tgk kapal tebang je sy musti tingat crite 
AWAN DANIA
yg x thnnye cite nih disambung lak tu ke SIRI 3

aduyaiiiii....
x tahan!!
sy minat giler ngn die nih

scha alyahya
minat habis habisan!
sy x penah miss dr siri 1 lgik taw siri 1 lg la sy sukak sbb ade lak hero jadi2an sy nih

remy ishak kuuu

♥ them!!!
muachhhhzzzz!
˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙


✿ JOGING @ TTWANGSE & MKN2 @ NASI KANDAR YASIN ✿

Image
ini adelah xtvt kami  anak banak d hari minggu
dah sabtu tuan syed kije kan so.... ahad la die nk spent time ngn ank2 die

gigih blari ank2 ku



bru je beberape langkah dh mintak dukong sian abah bpeloh bukan sbb joging sbb dok dukong najlaa

cargassss!!





mereka menikmati pemandangan tasek

laki bini 







melayan mereka maen @ playground lak mengah dok kejo depa jek

anak2 ku yg kelaparan setelah ber jog selame sejam kehkehkeh...