KAU INGAT KAU HEBAT?

assalamualaikum w.b.t








ini adelah petikan dari status saya di fesbuk





tujuan utama?
untuk memberi kesedaran kepada seseorang 
yang kononnya merupakan kawan comolot
bukan sy yg mmberi gelaran seperti itu
dia sendiri
kononnya sayalah sahabat terbaik
memberi nasihat dan pandangan yang bernas kononnya





tapi?
disebalik gelaran itu
beliau yang sepatutnya menyimpan aib kawan2
menjaja pula cerita cerita seolah olah
mempersendakan kehidupan seorang sahabat
bukan sahaja memperkatakan tentang kehidupan saya yang serba kekurangan
mentertawakan suami saya yang disebut KURANG BAJET
bukan setakat mentertawakan hal saya pada kawan kawan yang saya kenal
tapi kawan kawan beliau yang saya tak kenal  pon turut sama tertawa dengan keadaan kehidupan saya
yang tak sekaya mereka







dan semua itu diperkatakan di dalam facebook beliau
hebat kan!
di mana letaknya nilai persahabatan pada dia
saya pon tak berapa tahu
dan sekarang saya tak nak ambil tahu




kesah nih dah berbulan bulan
dia dah memalukan saya dah berbulan bulan
 saya telefon dan sms dengan beliau
bertanya apa masalah dia dgn sy
saya tak pernah kacau hidup dia
malahan saya bahgia kalau kawan saya bahgia ngn kehidupan masing masing
saya pon tak pernah jaja cerita dia pada org lain
yang die kenal ke, die x kenal ke
selagi boleh saya cover cerita die
selagi boleh saya akan sorok apa perangai dan penipuan dia



tapi??
sms dan panggilan telefon die x berani angkat
tandanya??
hanya berani di FB je 
tapi bukan BERANI sangat pon





and guess what?
hhaaahahahahah!
sy sgt berpuas ati sbb ade org yg paling rapat dgn beliau
yg dapat sy hubungi dan berbual melalui telefon
segala2 nya terjawab
orang mcm ko mmg xselayaknya digelar sahabat
org yg rapat ngn ko pon kate gtu

-



untuk KO
aku tiada lagi sahabat seperti ko
putus SAHABAT antara kita
kita jumpa nanti di alam barzakh
sebab ko hutang penjelasan yang munasabah ngan aku
ko ingat x yg ko dh jejaskan maruah aku?
ko dh malukan kesederhanaan hidup aku yg MISKIN pada pandangan mata ko
tanpa ade ape2 salah!
iTU YANG BUAT AKU TAK PUAS ATI
xde penjelasan yg munasabah
ko PENGECUT
itu yang aku tau skrg
aku ade ramai lagi kawan yg mengambil berat tentang aku
semua nye yang hadir mmberi semangat dalam keadaan senang atau susah
bukan mcm ko
bile ko susah, ko cari aku mengadu itu ini
tp, bile ko senang kononnye
ko crik kawan yg mmpunyai kesenangan
ko puji puja dia dengan kekayaan dia
HEBAT ko!













TERIMA KASIH
kalau ini balasan persahabatan ko utk aku















Comments

Popular posts from this blog

PERTANDINGAN KOLAJ ANJURAN PERPUSTAKAAN JPS 24/3/2017

HAPPY 13TH ANNIVERSARY