26 November 2011

SALAM AWAL MUHARRAM 1433H

assalamualaikum w.b.t



















DOA AKHIR TAHUN HIJRAH 

Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :
"Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun"

DOA AWAL TAHUN

Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :
"Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan
dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan".



__________________________________




Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Semoga Allah senantiasa melimpahkan rahmat dan keselamatan kepada junjungan kami Nabi Muhammad SAW, beserta keluarga dan sahabatnya.
Ya Allah Engkaulah Yang Abadi, Dahulu, lagi Awal. Dan hanya kepada anugerah-Mu yang Agung dan Kedermawanan-Mu tempat bergantung.
Dan ini tahun baru benar-benar telah datang. Kami memohon kepada-Mu perlindungan dalam tahun ini dari (godaan) setan, kekasih-kekasihnya dan bala tentaranya. Dan kami memohon pertolongan untuk mengalahkan hawa nafsu amarah yang mengajak pada kejahatan,agar kami sibuk melakukan amal yang dapat mendekatkan diri kami kepada-Mu wahai Dzat yang memiliki Keagungan dan Kemuliaan. Semoga Allah senantiasa melimpahkan rahmat dan keselamatan kepada junjungan kami Nabi Muhammad SAW, Nabi yang ummi dan ke atas para keluarga dan sahabatnya.



aminnnn...












**  watie abd rahman **

25 November 2011

KEKECIK DULU

assalamualaikum w.b.t









comelkan?????
miss nye time2 nih..
^______^








**watie abd rahman**

NAK DOK UMAH

assalamualaikum w.b.t




die dh x demam
tp, xmo g skolah juge

sudahnye?
dok umah ngn abg
dan dijage sepenuhnye oleh NENDA beliau




^________^








** watie abd rahman **

24 November 2011

DEMAM

assalamualaikum w.b.t








ni kejadian semalam
lala demam

mcm biase
KLINIK KITA adelah destinasi utama
sbb demam 5 jam skalik
so, mari ke KLINIK le..




2 ubat je pon dpt
ubat demam + antibiotik




CEPAT SEMBUH YE ANK IBU!!
^_______^





˙·٠•●♥ watie abd rahman ♥●•٠·˙

23 November 2011

MAJLIS PENYAMPAIAN HADIAH

assalamualaikum w.b.t








sebenarnye, ini majlis jumaat lps
anjuran PERPUSTAKAAN JPS
ujong2 yahun kan
adelah anugerah pembaca terbanyak
pembace bertuah
bla bla bla




jd, kami2 pon bz lah sepnjang acara tsebut








KAMI





sy *opkos lah yg tinggi menunjang tu*
n lynn adelah tray girl
dan boss sy, kiri skalik






acara dan adiah yg dorg dpt






TANIAH kpd yg menang
walopon ade yg tanye awat pompuan je yg menang
abih, dh lelaki xmo dtg perpustakaan
cane nk bg lelaki menang!
tu naseb bek ade pembaca bertuah
ade gak lelaki yg dpt
biaselah
pahat, kalo x berbunyik mmg x sah
lantak ko la senahhhhhhhh!!






˙·٠•●♥  watie abd rahman ♥●•٠·˙

ADIK BERADIK

assalamualaikum w.b.t









cute je adik badik nih
sgt suke
tgk rupe je mmg dah sah2 adik badik kandung
sorg ikot abah
sorg ikot ibu






tp, mmg lebih ke adik la
sbb ank bongsu gtu kannn
bongsu ke??
;)






nak kate x gaduh tu xde la penah x gaduh
sntiase bcakaran
yg abg la salu kene marah
walopon kdg tu mmg adik yg carik pasal
walobagaimanepon
adik badik tetap adik badik
gaduh2 sayang gtu kannn
^_______^






 ˙·٠•●♥  watie abd rahman  ♥●•٠·˙

FUN FAIR 19/11/2011 SEMPENA ARI JADI LALA COMEY

assalamualaikum w.b.t








kali nih nak updet psl ape yg kami buat time wiken lps



saje je ngisi mase lapang
asalkan bebudak ade xtvt kan
kalo idak, busan dok umah je kijenye














gayat benonye yg jantan2 pon
yg pompuan2 lak berani
tbalik lak jiwe memasing ek
ekekkekeke
ok je funfair kt AMPANG nih
byk gak menan2nye
sesuai la nk bwk bebudak kannn




✿✿ watie abd rahman ✿✿

22 November 2011

TAHNIAH!!!

assalamualaikum w.b.t








tahniah MALAYSIA
bertungkus lumus bermain
hingga ke titisan terakhir!
mmg best game mlm tadik





ari nih
seharian kat upis
org dok cite psl BOLA jek
ekekekkeke...
BETOL2 hebat penangan BOLA kan!









THE HERO OF THE NITE!





  ✿✿  watie abd rahman  ✿✿

S L E E P

assalamualaikum w.b.t








tak tau kenape
seolah2 mcm peel
mmg sy suke
snap gambo ank2 tido
comel je tengok dorg tido
ngn nyenyak



^______^









'tidurlah wahai permaisuri'






❤❤ watie abd rahman ❤❤

KASOT TINGGI

assalamualaikum w.b.t





kasot tinggi yep
bukan idong tinggi
idong tinggi tuh spisis sombong bongkak
perasan bagus
padehal
xde ape yg bagos pon
diri die je rase die bagos
tp, xpenah dgr lagi org kate die bagus
yg xbagos ade
ramai plak yg kate
heran
ahahahaahh!!





^_____^

berbalek pd cerite asal


ni tah kasot tinggi 
kurun keberape tah
bile mase die jumpe 
tetibe mo pakai ini pagi




sukati la nakkkk
ibu xkesah pon
yg penting ko nak g neseri
di kala abg ko cutik dok kat umah
ahahahah!






suke melawa eh?
biase laaaa...
like IBU like DOTER la kannn






^______^v




❤❤ watie abd rahman ❤❤

19 November 2011

SELAMAT HARI LAHIR SAYANGKU NAJLAA!!

assalamualaikum w.b.t





spesel utk LALA










moga mnjadi anak yg 
GEMILANG CEMERLANG DAN TERBILANG
DUNIA & AKHIRAT




dan





MENJADI KEBANGGAAN IBU DAN ABAH


IBU SAYANG LALA
DULU, KINI DAN SELAMANYE





^_______^






✿✿ watie abd rahman ✿✿


17 November 2011

DURIAN DAN NAJLAA

assalamualaikum w.b.t










beliau mkn durian
dgn nasik panas2

SANGAT MENYELEREKAN






^________^v







 ^^watie abd rahman ^^

15 November 2011

KEMBAR

assalamualaikum w.b.t














kembar ke?
pertandingan tiru mcm saya ke?




ntahla
die menyerupai saya
keseluruhannya





ALHAMDULILLAH
my doter!
^_______^v









❤❤ watie abd rahman ❤❤

12 November 2011

HUJAN

assalamualaikum w.b.t













Diriwayatkan dalam Shahih al-Bukhari dari Aisyah Radhiallahu ‘anhu,

أّنَّ رَسُوْلَ اللهِ صلى الله عليه وسلم كَانَ إِذَا رَأَى الْمَطَرَ، قَالَ: اللهم صَيِّبًا نَافِعًا.

“Bahwa Rasulullah sallallahu ‘alaihi wasallam jika melihat hujan, maka beliau berucap : ‘Ya Allah, jadikanlah ia hujan yang bermanfaat’.”

Dalam Sunan Ibnu Majah, bahwa beliau mengucapkan :

اللهم صَيِّبًا نَافِعًا، مَرَّتَيْنِ أَوْ ثَلاَثًا.

“Ya Allah, jadikanlah ia hujan yang bermanfaat,” sebanyak dua atau tiga kali.(shahih)

Asy-Syafi’i ٌRahimahullah meriwayatkan dalam al-Umm dengan sanadnya sebuah hadits mursal dari Nabi sallallahu ‘alaihi wasallam, beliau bersabda :

اُطْلُبُوا اسْتِجَابَةَ الدُّعَاءِ عِنْدَ اِلْتِقَاءِ الْجُيُوْشِ، وَإِقَامَةِ الصَّلاَةِ، وَنُزُوْلِ الْغَيْثِ.

“Carilah terkabulnya doa pada saat bertemunya dua pasukan, saat shalat didirikan, dan saat turun hujan.”(Hasan)

Asy-Syafi’i berkata, “Aku telah mendapati banyak orang yang mencari terkabulnya doa pada saat turun hujan dan pada saat shalat didirikan.”

(abu dzakir)










✿✿ watie abd rahman ✿✿

THROWBACK SANGAT NIH...

assalamualaikum wbt salam sejahtera alololoooo.. omeynya kedua duanya nih lama bebenau usia gambo...