21 April 2012

ILMU PENUNDUK SUAMI YANG BOLEH DIAMALKAN

assalamualaikum wbt
salam sejahtera












(◑‿◐)




** watie abd rahman **

17/4/2012 - 19/4/2012 : MEK LALA DEMAM

assalamualaikum wbt
salam sejahtera








sebenarnye...
cite nih dh hampir basi
sumenye sbb ibu lala nih
xberapa ade mood nk updet cite
kat blog
ekekekeee
harap maaf yep






sian mek lala
demam
3 hari tau xdtg skolah
bengkak tonsil kate doc
ibu lala pon kompius benonye
ujan x ribut x
tetibe je dmm lak kannn
tonsilnye nih mmbengkak x dpt nk agak lah
dedulu, mmg akan batuk or selsema
otomatik bengkak tonsil tu plus dmm
la nih, tetibe je demam
igtkan sbb kerap kene ujan kot kan
ye laaa...
abahnye amik ank hari2 naik moto
ujan pon belasah je sbb dh xsmpat nk ganti nek keta





JUMAAT
dh sihat spt sediakala

happy ibu!!






moga ank dara ibu sihat2 selalu dan ceria2 selalu yepp


^________^

10 April 2012

DAFTAR PEMILIH

assalamualaikum w.b.t
salam sejahtera










hah, korangs
dh daftar pemilih lom??
silelah dftar sekarang yep
xlame lagi nk ngundi dah
eh, ye ke xlame lagi??
tahhhh...
daftar je kalo anda sudah capai had umor yg sepatutnye





dh daftar?
nak semak?


sila semak di SINI





^_______^v






watie abd rahman

07 April 2012

RAHSIA SURAH AL KAUTSAR

assalamualaikum w.b.t
salam sejahtera










" Rahsia Surah Al-Kautsar "



 Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat & diturunkan di Makkah dan bermaksud sungai di syurga. Kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik. Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad s.a.w. kerana diturunkan ketika baginda(SAW) bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi iaitu anak lelakinya Ibrahim dan bapa saudaranya Abu Talib. Pelbagai khasiat terkandung di dalam surah ini dan boleh kita amalkan:- 1) Baca surah ini ketika hujan dan berdoa, mudah-mudahan Allah s.w.t. makbulkan doa kita. 2) Jika kita kehausan dan tiada air, bacalah surah ini dan gosok di leher, Insya’allah hilang dahaga. 3) Jika sering sakit mata, seperti berair, gatal, bengkak, sapukan air mawar yang sudah dibacakan surah ini sebanyak 10x pada mata. 4) Jika rumah dipercayai terkena sihir, baca surah ini 10x, mudah-mudahan Allah s.w.t. bagi ilham pada kita dimana letaknya sihir itu. 5) Jika membacanya 1,000x rezeki kita akan bertambah. 6) Jika rajin membacanya, hati kita akan menjadi lembut dan khusyuk ketika menunaikan solat. 7) Jika orang teraniaya dan terpenjara membacanya sebanyak 71x, Allah s.w.t. akan memberikan bantuan kepadanya kerana dia tidak bersalah tetapi dizalimi. 









** watie abd rahman **

04 April 2012

DOA SEORANG ISTERI

assalamualaikum w.b.t
salam sejahtera







Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim...

Kau ampunilah segala dosa-dosa yang telah aku lakukan
Kau limpahkanlah aku dgn kesabaran yg tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental & fizikal
Kau kurniakanlah aku dgn sifat keredhaan
Kau peliharalah lidahku dari kata2 nista & keji
Kau kuatkanlah smngtku untk mnempuhi sgla cbrnMu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan..

Sekiranya suamiku ini adalah pilihanmu di Arash,
berikanlah aku kekuatan & keyakinan untk terus bersamanya..
Sekiranya suamiku ini adalh suami yg akn membimbingku di atas titianMu,
Kurniakanlh aku sifat kasih & redha di atas segala perbuatannya..
Sekiranya suamiku ini adalah bidadara untukku di Al-JannahMu,
Limpahknlh aku dgn sifat tunduk tawaduk akn segala perintahnya..
Sekiranyya suamiku ini adalh yg terbaik untukku,
Peliharalh tngkh laku serta kata2 ku dri menyakiti perasaannya..
Sekiranya suami ku ini jodoh yg dirahmati olehMu,
Berilah aku kesabrn untk menghdpi segala karenah & ragamnya..

Tetapi Ya Allah..

Sekiranya suami ku ini ditakdirkn bukn hnya untk diriku seorg,
Kau tunjknlh aku jln yg terbaik untk aku harungi..
Sekiranya suami ku tergoda dgn keindhn duniamu,
Limphknlh aku kekuatnMu untk aku memperbetulkan keadaannya...
Sekiranya suamiku mencintai kesesatan,
Kau pandulah aku untk menari dirinya keluar daripada terus terlena..

Ya Allah,
Engkau yg Maha Mengetahui akn apa yg terbaik untkku..
Engkau juga yg Maha Mengampuni segala kesilapn & keterlanjuranku..
Sekiranya aku tersilap dlm membuat sebarg keputusn,
Bimbinglah aku ke jalan yg engkau redhai...
Sekiranya aku lalai dlm mnjlnkn tngungjwbku sbgai isteri,
Engkau hukumlah aku di dunia,tetapi bukan di akhiratMu..
Sekiranya aku engkar & derhaka,
Berikanlah aku petunjuk ke arah rahmatMu..

Ya Allah..Sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu..
Aku buta tanpa bimbinganMu..
Aku cacat tanpa hidayahMu..
Aku hina tanpa rahmatMu..

Kuatkanlh hati & semangtku,
Tabhkn aku menghdpi sgla cubaan dari Mu..
Jadiknlh aku isteri yg disenangi oleh suamiku..
Bukaknlh pintu hatiku untk menghayati agamaMu..
Bimbinglh aku agar mnjd isteri yg solehah..
Hanya pdMu Ya Allah ku pohon segla hrpn..
Krna aku pasrah dgn dugaanMu..
Krna aku sedar betapa hinanya diriku..
Krna aku seorg insan yg kerap keliru..
Krna aku leka dgn keindahn duniaMu..
Krna kurg kesabarnku mnghdpi cbrnmu..
Krna pendk akalku mnghrungi ujianMu..

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim...
Aku hnya ingn mnjd isteri yg dirhmti,
Isteri yg dikasihi,
Isteri yg solehah,
Isteri yg sentiasa di hati suami...

Amin amin Ya Robbal Alamin...








watie abd rahman

02 April 2012

RENUNG RENUNGKAN

assalamualaikum w.b.t
salam sejahtera









BOWLING OPIS ABAH

assalamualaikum w.b.t
salam sejahtera







ini acara lama
cite dh basi kekdahnye
pertandingan boling opis kekanda ku





SAKSIKANLAHHHHHH



minah nih dh boring sbb abah xlayan die

abah dan abah dan abah

die boring, makkkkkk gak jd mangse die
saket pundi kensing dukong minah nih
jatuh peranakan
:P


ragam gile gile remaja








watie abd rahman

WEEKEND ACTIVITY : CUKUR JAMBUL

assalamualaikum wbt salam sejahtera ahad lepas kami sekeluarga ke kenduri majlis cukur jambul sepupu tuan syed abam je ...