30 December 2011

TERKEDU TERHARU

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ










terkedu ibu!!



tgh leka2 belek gmbo kekawan kt lam fb
tetibe dak nwfal kate
'ibu nah ibu, leh pakai duit nih utk belanje skolah nwfal nantik'





ibu pon jawab
'ehhh.. xyah! masokkan balek lam tabung tuh. ibu ade duit lahh. xyah pkai duit abg'








sweet nye mudak dobot nih











❀❀ واتي عبد الرحمن ❀❀

ORIENTASI LALA @ ST RONAN 29/12/2011 - 30/12/2011

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ









dh 2 ari orientasi lala berlansung
2 ari gak la ibu lala bz dr pg smpai ke ptg
asal balik je skool, dh kepenatan memasing
ngn ibu2 skalik penat
:P





hari pertama


















meraung!
hahaha... die xleh nmpak muke ibu die
sure tangkap leleh
ibu lak tepakse menyurok
mcm sesumpah melekap kt dinding
semate2 nk snap2 pic







hari kedua












dh OK!!
xde nanes2
xde monyok2




GUMBIRA
dh ade kawan lak tuh kaaannn
sewonok lak tu nk g skool lgik
soh abah n ibu dok jauh2
jgn kaco die nk belajar
:P






SENANG ATI IBU & ABAH








❀❀ واتي عبد الرحمن ❀❀

26 December 2011

FIVE SIMPLE RULES

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

















❀❀ واتي عبد الرحمن ❀❀

25 December 2011

DURIAN

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ









saya nak durian
saya nak durian







saya nak durian
saya nak durian










saya nak durian
saya nak durian






















SEKIAN





















❀❀ واتي عبد الرحمن ❀❀

23 December 2011

BEST QUOTE

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ















❀❀ واتي عبد الرحمن ❀❀

AL FATIHAH

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ






selamat pagi jumaat
penghulu segala hari
pagi yg berkah ni
sy nk sedekahkan al fatihah 
pada semua umat islam, 
nenek atok
saudara mara
sahabat handai
yang telah pergi menghadap ILAHI






semoga roh mereka diberkati
dan ditempatkan di kalangan org2 yg beriman
AMINNNN
















❀❀ واتي عبد الرحمن ❀❀


22 December 2011

HIGH WAIST SKERT (HWS)

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ












mau tahu die mane sy bikin skert?













seperti ini???






DISINI












kain yg santek
harge yg mabeles
yg penting uko sndirik mereka buatkan

amacam????








^_____^v yawwww










❀❀ واتي عبد الرحمن ❀❀

IBU MALAIKAT KU DI DUNIA


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ







IBU MALAIKATKU DI DUNIA
------------------------------------



Suatu ketika seorang bayi siap untuk dilahirkan ke dunia. Menjelang diturunkan dia bertanya kepada Tuhan,

“Para malaikat di sini mengatakan bahwa besok Engkau akan mengirimku ke dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup di sana, saya begitu kecil dan lemah,” kata si bayi..

Tuhan menjawab,”Aku telah memilih satu malaikat untukmu, ia akan menjaga dan mengasihimu”

“Tapi di surga, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi dan tertawa, ini cukup bagi saya untuk bahagia.”demikian kata si bayi.

Tuhan pun menjawab, “Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari, dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan jadi lebih berbahagia”

Si bayipun bertanya kembali,”Dan apa yang dapat saya lakukan saat saya ingin berbicara kepadaMu?”

Sekali lagi Tuhan menjawab,”Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa”

Si bayipun masih belum puas, ia pun bertanya lagi,” Saya mendengar di bumi banyak orang jahat, siapa yang akan melindungi saya?”

Dengan penuh kesabaran Tuhanpun menjawab, “Malaikatmu akan melindungimu, dengan taruhan jiwanya sekalipun.”

Si bayipun tetap belum puas dan melanjutkan pertanyaanya,” Tapi saya akan bersedih karena tidak melihat Engkau lagi”

Dan Tuhanpun menjawab,” Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku, dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepada-Ku, walaupun sesunggugnya Aku selalu berada di sisimu”

Saat itu surga begitu tenangnya, sehingga suara dari bumi dapat terdengar dan sang anak dengan suara lirih bertanya,”Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Engkau memberitahu siapa nama malaikat di rumahku nanti?”

Tuhanpun menjawab “Kamu dapat memanggil malaikatmu….IBU…”

Sahabat Hikmah....
Kenanglah Ibu yang menyayangimu
Untuk ibu yang selalu meneteskan air mata ketika kau pergi…

Ingatkah engkau? ketika ibumu rela tidur tanpa selimut demi melihatmu tidur nyenyak dengan dua selimut membalut tubuhmu?

ingatkah engkau? ketika jemari ibu mengusap lembut kepalamu? dan ingatkah engkau ketika air mata menetes dari mata ibumu ketika ia melihatmu terbaring sakit?

Sesekali jenguklah ibumu yang selalu menantikan kepulanganmu di rumah tempat kau dilahirkan,

kembalilah memohon maaf pada ibumu yang selalu rindu akan senyumanmu.

simpanlah sejenak kesibukan-kesibukan duniawi yang selalu membuatmu lupa untuk pulang

segeralah jenguk ibumu yang berdiri menantimu di depan pintu bahkan sampai malampun kian larut

jangan biarkan engkau kehilangan saat-saat yang akan kau rindukan di masa datang. ketika ibu telah tiada…..

tak ada lagi yang berdiri di depan pintu menyambut kita
tak ada lagi senyuman indah, tanda bahagia
yang ada hanyalah kamar yang kosong tiada penghuninya,
yang ada hanyalah baju yang digantung di lemari kamarnya.
tak ada lagi yang menyiapkan sarapan pagi untukmu makan, tak ada lagi yang rela merawatmu sampai larut malam ketika engkau sakit
tak ada lagi dan tak akan ada lagi yang meneteskan air mata mendoakanmu disetiap hembusan nafasnya

Kembalilah segera..peluklah ibu yang selalu menyayangimu..
ciumlah kaki ibu yang selalu merindukanmu dan berikanlah yang terbaik di akhir hayatnya.

Saudara2ku, berdo’alah untuk kesehatannya dan rasakanlah pelukan cinta dan kasih sayangnya jangan biarkan engkau menyesal di masa datang kembalilah pada ibu yang selalu menyayangimu..
kenanglah semua-cinta dan kasih sayangnya….
Ibu maafkan aku, sampai kapanpun jasamu tak akan terbalaskan…






SAYA SAYANG MAK SAYA









^_______^v yawwwww







❀❀ واتي عبد الرحمن ❀❀

Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA)

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ





ish ish ishhhhh,,,
tangguh lak dah
ibu watik dh siap sign dh
ahahahaha
lom anto je le
simpan je tnggu CUEPECS konon
ni depa dh kate tangguh
abih tu?? tunggu dulu la eh?





tgk berita malam kang lahhhhh







^_______^v yawwwww







❀❀ واتي عبد الرحمن ❀❀



21 December 2011

KONSERT FENOMENA 30 TAHUN SEARCH @ MIECC

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ







vavavavavaaaa...
ni nak kabo pasal
kami laki minik g konsert search sabtu lepas




mmg TERBAEK laaaahhh
sy bagik 10 dr 10 markah
full mark la gtewwww







gambar2 nih
dr FB konsert fenomena  dan OHBULAN
kredit to them











ibu watik dh bajet2 nk bwk DSLR dh
skali tuan syed kate xyah 
susah plak nk pgg2 segale
nk layan nyanyi la tuh!








ini lak gmbo versi ibu watik
haha
ni je yg ade lam blekberik ku
selebihnye lam henpon tuan syedku



skali bile smpai situ
dorg xbenarkan bwk kamera
melainkan henpon
tp, dalam tuh byk lak yg snap pkai kamera digital
huhuhuuuuu
jeles!
ade gak gmbo lam henset nih
nntik upload lah
lupe lak nk bwk USB kabel
ngok ngek toll!









ape? ank?
tinggai le
nk bwk ape bikin!
agagagaggaga
kami berdua jek
balik umah dh kol 3 pagi kooo
dasaaaaattt!!
mmg otai2 la dorg nih
si yazid main dram
rase nak tkeluar jantungku
bergema 1 MIECC tuh
selesa la
tmpat berhawa dingin kannnn







sebenarnye, sy sj je kate tingin nk g konsert search tu
ye arr, time ank dara dlu sy bukan leh lps g konsert2 nih
nak kene sekeh ngn abah sy g la kalo veranik
ni dh beranak 2 nih, baru la semak2 nak ajak laki
sib bek laki pon layan SEARCH nih
ekekekek




KESIMPULANNYE

SAYA SUKA SEARCH!






^______^v yawwww





❀❀ واتي عبد الرحمن ❀❀

27/8/2018 - TARIKH KERAMAT

assalamualaikum wbt salam sejahtera sis nak abadikan kenangan sis  bahawasanya pada tarikh ni secara rasminya, sis be...