28 October 2019

SALAD TAUHU di hari cuti ISNIN

assalamualaikum wbt
salam sejahtera

harini..
ujan sesaja
perot pon asik lapar je la kan


ank bujang sis
air fry kan tauhu
potong kekecik 
dan susun cecantik atas daun salad


abaikan ada makhluk halus
yg dalam percubaan
mencilok tauhu
guna garfu

😝😝

yg ni lak, versi dinner
mak dia la yg buat


amachiammm??

ngences tak??

haha.. cukop lah
sok sok up lagi gambar lain



:: rizzawati abd rahman ::

15 October 2019

Lirik lagu Luka dan Bahagia - Hanbyul (Big Stage 2019)



Hamparan hati
lena memaksa
terukir indah
kasih bermadah
aku cuba untuk meluahkan
kesan yang kau berikan

siang terluka
malam bahagia
kenangan indah
terus bersinar
aku cuba untuk meluahkan
kesan yang kau berikan

Tangisan embun pagi
melayari kesedihan ini
tak akan ku persia dirimu
mengapa kau pergi?

Kini engkau merana
harapan dari sisa kenangan
ku tak mampu untuk meneruskan
Kau baluti luka yang berbisa


μ‚¬λž‘ν•˜λ©΄ μ•ˆλ˜μ„œ
(Sarang hamyeon andoeseo)
κ·Έλ ‡κ²Œ μžŠμ„μˆ˜λ§Œ μžˆλ‹€λ©΄
(Geuleohge i-jeulsu man itdamyeon)
그토둝 λ°”λž˜μ™”λ˜ μ‚¬λž‘μ΄
(Geutolog balae watdeon sarangi)
λ‹€μ‹œ 또 μžˆμ„κΉŒ
(Dashi tto iss-eulkka)

Memori indah
Kita bersama
Maafkan diri ini
Telah membuat kau tersiksa
Luka dan bahagia



***

Lagu: Haqiem Rusli
Lirik: Haqiem Rusli
Penerbit: FMC Music

24 September 2019

Always Remember Us This Way - Lady GAGA

assalamualaikum wbt
salam sejahtera



Always Remember Us This Way - Lady GAGA


That Arizona sky burning in your eyes
You look at me and, babe, I wanna catch on fire
It's buried in my soul like California gold
You found the light in me that I couldn't find
So when I'm all choked up
But I can't find the words
Every time we say goodbye
Baby, it hurts
When the sun goes down
And the band won't play
I'll always remember us this way
Lovers in the night
Poets trying to write
We don't know how to rhyme
But, damn, we try
But all I really know
You're where I wanna go
The part of me that's you will never die
So when I'm all choked up
But I can't find the words
Every time we say goodbye
Baby, it hurts
When the sun goes down
And the band won't play
I'll always remember us this way



20 September 2019

WARDED HKL 2/6/2019 - 4/6/2019

assalamualaikum wbt
salam sejahtera










sis abadikan kenangan 
warded HKL sebab asma



2/6/2019 = 28 ramadhan 1440H

sebenarnya 2 minggu last ramadhan tu
mmg sis on off asthma
dan malam tu mmg dh rasa xsedap je
cuma esoknya 2/6/2019 pagi tu sis bgn sahur dan prepare 
untuk isi rumah mcm selalu
mak sis lak tanya 'ko nih sempot eh?'
sis rase dia dengar kot bunyi wheezing tu
masa sis dok siap2 kan makanan



mcm biasa, sis kejutkan dorg bgn sahur
semua sahur mcm biasa
dan sis sempat bgtau suami, ajak dia g HKL; kecemasan amik neb
suami pon ON je
katenya dh sahur siap, kita g neb



sis suka neb kat HKL; kecemasan tu
sbb puas. 
selagi ada wheezing, selagi tu depa bg gas neb tu
dijadikan cerita, sis 2 kali neb
MA kata, ada bunyi kat bawah lung belah kanan
degil naw dia nak hilang oii

lps neb, ride balik umah
dan sis solat subuh dlu
sebelum tidor
lps neb memang ngantuk oiii



beradu punya beraduuu
tetiba lam kol 10.30am sis tersedak dan tcungap2
tcungap2 pendek napas rs susah naw nak tarek napas
on neb, tp masih tcungap2
kejotkan suami, suami bangun
dia soh amik je neb tu 
tp, sis kata tcungap ni
bebudak pon sama tjaga dan panik
najlaa panggil nenek a.k.a mak aku
mak aku terus jerit Γ‘psal teruk sgt ni! sir, pegi bawak terus HKL'

tp sis lak xleh bangun
proses pergerakan nak bangun tu buat lg tcungap
suami terus call ambulan

sementara tu, sis continue neb
si nopal kata 
'Γ­bu, jgn panik sedut pelan pelan'
dia tepok belakang ala2 percussion
'sedut pelan2 bu, satuuu... duaaaa... tigaaa''
si nopal beri arahan
tgh sis melayan neb dgn kiraan si nopal tu.. ambulan pon smpai
sis cuba bgn dan jalan masuk ke dalam ambulan


dalam ambulan, sis di cocok masukkan obat dan diberi neb lagi
masa ni, masih lagi ada cungapan tu
dan nurse pon test suroh eja nama
tapi S pon xlepas nak sebot
haha
laju gila ambulans pon
smpaikan nurse pon tjatuh, tau2 dah smpai kecemasan HKL



kt zon merah tu, mcm2 plak la di belekknya sis pon
mane wayar lagi dilekat kat dada bebanyak
merasa la doc kerumun sekali ngn nurse2 bagai
kihkihkih



kat zon merah tu je, mau 14 kali neb
dan jugak tiub oksigen lam idong
gila x gila la
tobat dh sis oiii


lama gak la tunggu lam zom merah tu
mentara nak dapat masuk wad
sbb doc pon kate, mmg kena masuk wad utk dipantau
kalo x, bila attack lagi.. takut akan lagi teruk
so, sis pon redho je la berehat dalam wad
menjelang nak raya tu



alhamdulilllah, esok nya nak raya
sis bole balik
doc bukan apa, dia risau nak lepas balik umah  awal
kang memacam keja lak sis buat kan
dah attack semula
naya


so, ubat pon dah btukar
sis diberi symbicort utk di puf 2 kali sehari






harapannya, moga x la kerap attack
spashly time jerebu
atau musim ujan 
bukan boleh nak agak sempot sis ni
ikot suka diaaa je nak mai
ngehehehe




smpai sini dlu lah coretan sis warded 
sbb asma tu
saje nak simpan dalam ni
untuk kenangan
ngeheheee



SEKIAN


:: rizzawati abd rahman ::

















26 August 2019

I WANT YOU TO LOVE ME - ALIF SATAR

assalamualaikum wbt
salam sejahtera


I WANT YOU TO LOVE ME - ALIF SATAR

OST KAU YANG PERTAMA


Setiap kali ku tenggelam
Dalam perasaan hatiku
Hanya wajahmu dalam fikiranku
Adakah kau pun begitu?
Dan tiap kali ku merindu
Rasa yang menikam dikalbu
Ku terhempas bila teringatkanmu
Ooo...
Kembalikanlah pada ku
Waktu yang lalu
Kini ku tak lagi mampu
Mencinta seperti dulu
I want you to hate me
Don't want you to care
Kerna ku tak layak memiliki
Dirimu yang setia menanti
I want you to hate me
Don't want you to care
Kerna ku tak sanggup melihatmu
Tersakiti kerna diri aku
Siapa yang bisa buatku berubah
Siapa yang bisa buatku merasa
Bahagia saat diri aku terjaga
It's you, i know it's you
Oh, aku tahu pernah ku berjanji
Takkan ada yang mengganti
Itukan hati
Berubahkan pasti
Oohh. Uu
Kembalikanlah padaku
Waktu yang lalu
Kini ku tak lagi mampu
Mencinta seperti lalu
Cause I…



:: rizzawati abd rahman ::

20 June 2019

RAYA 2019

assalamualaikum wbt
salam sejahtera





simpan untuk kenangan



dari kiri : syed nawfal, syariffah najlaa, shahrizawati, syed nasir dan atas riba syed nawwar



:: rizzawati abd rahman ::

29 May 2019

LIRIK LAGU JAUH : AZIZ HARUN (OST 30 PESANAN SUARA)

assalamualaikum WBT
salam sejahtera






Peras hati mencuba
Menghampuskan segala
Yang ada dijiwa
Mungkin kau tak merasa
Apa yang aku rasa
Tetap ku berikan semua
Akan aku doakan dirimu
Untuk bahagia
Hanya Tuhan tahu
Tetap kamu ada dihatiku
Biarpun kita terpisah jauh
Ku cuba meraih bintang
Tetap kau mahukan bulan
Tak bisa ku janjikan
Kau arjuna dijiwa ku
Semangat ada padamu
Tetap kau pergi menjauh
Akan aku doakan dirimu
Untuk bahagia
Hanya Tuhan tahu
Tetap kamu ada dihatiku
Biarpun kita terpisah jauh
Walau tak sempurna
Kasih diantara kita berdua
Biarlah takkan…




:: rizzawati abd rahman ::

SALAD TAUHU di hari cuti ISNIN

assalamualaikum wbt salam sejahtera harini.. ujan sesaja perot pon asik lapar je la kan ank bujang sis air fry kan tauhu ...