03 January 2019

PENANG : AKTIVITI MEMANCING

assalamualaikum wbt
salam sejahtera





selain ke pesta penang tu
kami amik pelaung melawat
mak lang kt sg dua
bukan selalu kan



sesambil tu, buang masa la
memancing kat tali air







memain je pon
dok gedik2 je berumpankan cengkerik










tak sangka dapat pulak 
sekoq ikan puyu


hahaha



kelako weyyy





memula, pak SYED p bagi ada bebudak
yang memancing sesama kitorang tu


sekali mak mentua kata
simpan la ikan puyu tu
bela kat umah
orang kata leh halau hantu syaitoonnn





pak SYED pon p la mintak balik ikan kat bebudak tu
hahaha


burok siku tol



seronok noooo dok kampung



:: rizzawati abd rahman ::

02 January 2019

PERCUTIAN PENUTUP 2018 ~ 25/12/2018 : PESTA PENANG

assalamualaikum wbt
salam sejahtera






24/12/2018 - 28/12/2018
kami THE SYEDS bercuti ke PENANG
mcm biasa



dan 25/12/2018
kami bkesempatan g ke PESTA PENANG
punya la lamaaaa sgt 
tak ke pesta penang nih
last, masa baru2 kawen ngn TN SYED oii
15 tahun la kekdahnya


haha




nah..
layan lah gambar2 kami
sebagai kenangan




















:: rizzawati abd rahman ::

05 December 2018

THROWBACK SANGAT NIH...

assalamualaikum wbt
salam sejahtera










alololoooo..

omeynya kedua duanya nih





lama bebenau usia gambo nih
kalo aed tgk nih, tah siapaaaa dia ingat


hahaha

05 November 2018

TAK BOLEH LELAP MATA

assalamualaikum wbt
salam sejahtera





hahahadoiiii
mmg perangai tol kan
lately nih
sis mcm xleh nak lelap mata
tak tau apa masalah



tlebih kopi ke apa kan





tapi, paling bestnya




bila sis teringat kan zikir ni

.

.

.

.

.

.



dok ngukngak ngukngak mulut zikir



eh, tlelap??!!





masalah la dh tua2 nih
kot la sis kena bykkan bzikir
agaknya, tu sbb payah nak tido kot



mihmihmihhh....




:: rizawati abd rahman ::

22 October 2018

KHASIAT BISMILLAH 5

assalamualaikum wbt
salam sejahtera








Bismillah 5 adalah pendinding dan ayat penyembuh (syifa) segala penyakit serta amat bermanfaat dan amat baik dijadikan sebagai amalan seharian.


Kelebihan dan kebaikan ‘Bismillah 5’ adalah seperti berikut:


1. Menghalang jin dan syaitan
2. Terpelihara dari bahaya dan musuh
3. Penawar pelbagai racun dan bisa.
4. Penawar penyakit gila meroyan.
5. Melegakan bengkak dan benjol.
6. Penawar kepada penyakit bisa-bisa tulang
7. Mengubati penyakit bisa-bisa di dalam badan.
8. Penawar segala jenis racun, santau dan bisa binatang
9. Boleh digunakan untuk mengubati penyakit yang tidak diketahui puncanya.


Kaedah Merawat:


Letakkan tangan di tempat yang sakit.


Baca ‘Bismillah 5’ ini sebanyak tujuh kali dengan hati yang ikhlas dan khusyuk.


Hembuskan juga pada segelas air lalu diberi minum dan disapu di tempat yang berkenaan.


Sapukan di tempat yang sakit ataupun disapukan ke satu badan.


Sekiranya anggota yang sakit tidak boleh di sentuh dengan tangan kerana sakit atau sukar, bolehlah letakkan tangan di bahagian anggota lain dengan ikitikad bahawa anggota tersebut adalah angota yang sakit.


Bagi kes kecemasan, boleh dibacakan terus ‘Bismillah 5’ sambil meletakkan tangan di tempat tersebut.


Jika kepala anak benjol sebab terhantuk, baca ‘Bismillah 5’ ini sekali sambil tuamkan ais batu atau air suam di tempat sakit. InsyaAllah dapat melegakan.


Bacalah selawat ke atas Nabi Muhamad Sallallahu Alaihi Wasallam dan ayat ini sertakan doa kepada Allah agar disembuhkan segala penyakit.

Ayat ‘Bismillah 5’ ini diletak sebagai doa dan boleh dibaca sebelum memakan atau minum ubat.
Amalkan membaca ‘Bismillah 5’ kemudian baca ‘Bismillah 6’, sebanyak 33 kali setiap kali lepas solat.


Sekiranya ‘Bismillah 5’ diamalkan secara istiqamah, ianya boleh menolak santau dalam makanan dan minuman.


Bekas berisi makanan/minuman yang dihidangkan akan pecah dengan sendirinya jika dipegang oleh pengamal ‘Bismillah 5’.


Bacalah dengan yakin dan khusyuk dan hanya kepada Allah SWT sajalah kita bergantung harap.




‘Allah Maha Mengasihani dari segala-galanya dan Dia adalah sebaik-baik Pemelihara dan Maha Memberi Pertolongan.’



:: rizawati abd rahman ::

17 October 2018

LIRIK LAGU : RAGAMAN - FAIZAL TAHIR

assalamualaikum wbt
salam sejahtera



lagu peberet sis nih!





Hari isnin kau berkata nak makan lasagna
dah sampai kedai nak tomyam pula
oh my god...
petang rabu nak cendol pula
biar betik...
nasiblah baik mood aku baik

puasa baru nak mula
dah mintak langsir macam nak raya
ragamanmu hanya aku yang tahu

hanya kita berdua kekal sampai tua
bagai bulan dipagara bintang
tetapkan bersama

hanya kita berdua kekal bahagia
walau gila dibuatnya
aku sayang padanya

dah berkali-kali kau buat lagi
tolong! tolong!
hanya kita berdua

dah berkali-kali kau buat lagi
tolong! tolong!
hanya kita berdua

makan malam sudah dihidang
kau masih melaram
time tengok bola kau ajak keluar

Ya Allah...
masuk kereta baru gear dua
kau nak balik
nasiblah baik muka kau cantik

bulan puasa baru nak mula
dah mintak langsir macam nak raya
ragamanmu hanya aku yang tahu

hanya kita berdua kekal sampai tua
bagai bulan dipagara bintang
tetapkan bersama

hanya kita berdua kekal bahagia
walau gila dibuatnya
aku sayang padanya

dah berkali-kali kau buat lagi
tolong! tolong!
hanya kita berdua

dah berkali-kali kau buat lagi
tolong! tolong!
hanya kita berdua

hanya kita berdua
sampai hari tua
bagai bulan dipagara bintang
tetapkan bersama

hanya kita berdua 
kekal bahagia
walau gila dibuatnya
aku sayang padanya...

walau gila dibuatnya
aku sayang padanya

walau gila dibuatnya...
aku sayang padanya...





:: rizawati abd rahman ::

16 October 2018

WEEKEND ACTIVITY : CUKUR JAMBUL

assalamualaikum wbt
salam sejahtera


ahad lepas
kami sekeluarga
ke kenduri majlis cukur jambul
sepupu tuan syed


abam je xdapat ikot
sbb ada jamuan makan pengawas







:: rizawati abd rahman ::

PENANG : AKTIVITI MEMANCING

assalamualaikum wbt salam sejahtera selain ke pesta penang tu kami amik pelaung melawat mak lang kt sg dua bukan selalu...